FORUM HANIMEFENDİLER

FORUM HANIMEFENDİLER

FORUM HANIMEFENDİLERHoş geldin, Misafir.
Son Ziyaretiniz:
Mesaj Sayınız: 0

 
AnasayfaKapıKayıt OlGiriş yapupload

Paylaş | 
 

 Menopoz döneminde hangi egzersizleri yapmak gerekir?

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Adminiçe
YÖNEETİCİ
YÖNEETİCİ
avatar

Mesaj Sayısı : 1947
Kayıt tarihi : 29/12/09
Yaş : 31
Nerden : konya

MesajKonu: Menopoz döneminde hangi egzersizleri yapmak gerekir?   C.tesi Şub. 20, 2010 6:08 pm

Menopoz; kadınlarda hormon seviyelerindeki ani düşüşle ortaya çıkan fizyolojik ve doğal bir süreçtir. Bu dönemde kadınları bekleyen pek çok can sıkıcı sorun vardır. Sıcak basmaları, aşırı terleme, uykusuzluk, depresif ruh hali, yorgunluk ve başağrıları pek çok kadını bitkin düşürür. Cinsel istekteki azalma, kas ve kemiklerde meydana gelen zayıflama, kalp-damar problemlerine yatkınlaşma ve kilo artışı da menopozdaki kadınları huzursuz eder.

KIRIKLAR ARTAR!
Osteoporoz yani kemik kırılganlığının artışı bu süreçte hızlandığından el bileği, kalça ve omurga kemiklerinde kırıklar meydana gelebilir. Tiroit sorunları çoğalır. Karın bölgesinde yağlanma görülür. Menopozdaki kadın fiziksel, ruhsal ve duygusal yönden yıpranır. Bazı küçük önlemlerle menopoz dönemini rahat geçirmeniz mümkündür. Doğru bir beslenme programı ile doktorunuzun önerisiyle başlayacağınız hormon takviyeleri bu dönemde size yardımcı olacaktır. Menopoz hazırlıklarından biri de; egzersiz alışkanlığıdır. Egzersiz; kemik ve kasları güçlendirir, yağ yakımına yardımcı olur, kalpdamar sağlığınızı olumlu etkiler, uyku ve ruh halinizi iyileştirir.

BOL BOL YÜRÜMELİSİNİZ
Menopoz döneminde yapılacak egzersizler, cinsel organlara giden kan akımını arttırarak bu dönemde sık karşılaşılan orgazm ve lubrikasyon sorunlarına iyi gelir. Egzersiz; yavaşlayan ****bolizma hızı, kilo artışı ve bel çevresi kalınlığı gibi sorunlarda da fayda sağlayacaktır. Önemli olan; güç ve aerobik egzersizlerini doğru şekilde birleştirmektir. Yürüyüş aerobik egzersizlerin en kolayıdır. Bisiklete binmek, hafif hızla koşmak, ip atlamak, golf oynamak, tenis ve yüzme gibi sporlar da aerobik egzersizlerdendir. Bunları her gün yaklaşık 30 dakika, rahat rahat nefes alıp vererek, soluk soluğa kalmadan yapmalısınız. Bunlara güç egzersizlerini de eklerseniz, bir yandan yağ yakarken bir yandan vücudunuzdaki kası arttırabilirsiniz Hafta 2-3 kez, 10-20 dakika ağırlık çalışmak menopoz sıkıntılarınızı azaltabilir.


ALINTI

_________________






Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://taha2007.forum-for-him.com
 
Menopoz döneminde hangi egzersizleri yapmak gerekir?
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
FORUM HANIMEFENDİLER :: JİNEKOLOJİ KADIN HASTALIKLARI :: Kadın Hastalıkları-
Buraya geçin: