FORUM HANIMEFENDİLER

FORUM HANIMEFENDİLER

FORUM HANIMEFENDİLERHoş geldin, Misafir.
Son Ziyaretiniz:
Mesaj Sayınız: 0

 
AnasayfaKapıKayıt OlGiriş yapupload

Paylaş | 
 

 Zayıflatan Yeme Kuralları

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Adminiçe
YÖNEETİCİ
YÖNEETİCİ
avatar

Mesaj Sayısı : 1947
Kayıt tarihi : 29/12/09
Yaş : 30
Nerden : konya

MesajKonu: Zayıflatan Yeme Kuralları   Paz Ocak 24, 2010 4:04 pm

Diyetisyenler, beslenme uzmanları, antropolojistler, toplum bilimciler ve doktorlar kadar anne ve büyükannelerin bir numaralı yazarı Michael Pollan , 'Food Rules - Yemek Kuralları' adlı kitabıyla yeme alışkanlıklarınızı değiştirecek.

Beyaz ekmek yakında sizi öldürecek

Bu tavsiye biraz büyükannenizin beyaz unun zararları konusundaki tavsiyesine benziyor olabilir. Beyaz unun şekerden farkı yok. Son araştırmalar büyükannelerin bu kurala göre doğru yaşadığını gösteriyor. Kepekli ya da tam tahıllı ekmek tüketenler daha sağlıklı ve daha uzun yaşıyor.

Sütün rengini değiştiren mısır gevreği tüketmeyin

Bunu tekrarlatmadan yapın. Bazı mısır gevrekleri, kimyasal işlemden ve karbonhidrat sürecinden geçiriliyor.

Büyükannenizin tavsiye etmediği yiyeceklerden uzak durun.

Süpermarkette büyüklerimizin önermeyeceği binlerce yiyecek var. Dikkatimizi cezbeden paketlerde özel süreçlerden geçirilerek hazırlanmış yiyecekler metabolizmamızdaki bazı şeyleri bozabilir. İçerdikleri tatlandırıcılar, yağ, tuz zararlı olabilir.Doğal tatları bulmakta zorlandığımız zamanımızda ucuz ve kolay bulunabilir yiyecekleri tercih edin. Fazla işlenmemiş, işlem görmemiş yiyecekler bizim için iyi.

Acıktığınız zaman yiyin, sıkıldığını zaman değil

Çok az kişi sadece acıktığında yeme yiyor. Çoğumuz sıkıldığımızda, rahatlamak, eğlenmek veya kendimizi ödüllendirmek istediğimizde yiyoruz. Eski bir sözü test edin; Yeterince acıkmadıysanız bir elma yiyin.

Renkli beslenin

Sağlıklı bir tabakta farklı renklerde besinler yer alır. Farklı renklerdeki besinler, farklı özellikler ve antioksidanlar içerir.Çoğu antioksidan kronik hastalıklardan korur, doğru beslenmenize yardımcı olur.

Uzun 'içindekiler' listelerinden uzak durun

Paketlenmiş yiyeceklerde 'içindekiler' bölümündeki liste uzunsa bu yiyeceği tüketmeyin. Bu besinin uzun bir hazırlık aşamasından geçtiğini gösterir.

İçinde anlamadığınız şeyler içeren yiyecekleri tüketmeyin

Selüloz, Aspartam, Kalsiyum propiyonat, Amonyum sülfat? Eğer kendi pişirdiğiniz yiyeceklere bunu eklemiyorsanız neden başkalrının hazırladıkları tüketesiniz? Gıda mühendisleri, kimyagerler ürünlerin raf ömrünü uzatan, tazeliğini korumasını sağlayan bileşenleri yiyeceklere ekliyor. Bunların çoğu sağlığınıza zarar verebilir, çoğu insanlar tarafından sürekli tüketilemez. En iyisi tüketmemek.

Süpermarketlerin kenarlarından alışveriş edin

Çoğu market uzun süreçte üretilmiş yiyecekleri marketlerin ortasındaki raflarda satışa sunar. Et, balık, süt gibi tazeliğini uzun süre koruyamayan yiyecekler duvar kenarlarında yer alır.

Sindirim için önceden bazı yiyecekler tüketin

Yararlı bakteri içeren yoğurt, soya sosu gibi yiyecekler tüketin.

Yağlı balık tüketmeyin

Uskumru, sardalya ve hamsi iyi seçimlerdir. Bir uzmanın deyişiyle; 'Ringa ile dolu biryerde birkaç doktor olur'

Sadece besin tüketin

Hazır yiyecekler, raflara gelinceye kadar birçok işlemden geçirilmiş ve besleyiciliğini kaybetmiştir. Çürümek üzere olsalar bile, doğal, gerçek yiyecekleri tüketin. (Sadece bal hariç)

'Düşük yağlı' diye etiketlenmiş yiyeceklerden uzak durun

Yiyeceklerin yağsız olması şişmanlatmayacağı anlamına gelmez, karbonhidratlarda şişmanlatabilir. Çoğu düşük yağlı ve yağsız yiyecekler daha şekerlidir. Doğal yiyecekleri tüketerek 'diet' ibareli yağsız ve şekersiz gıdalardan uzak kalabilirsiniz.

Yavaş yiyin

Yediğinizin tadını almak istiyorsanız yavaş yiyin. Günümüzde unutulmuş bir kural da işinize yarayabilir; 'Her lokmadan sonra çatalınızı bırakın.'

Ispanak suyu için

Bilim adamlarının desteklediği diğer geleneksel kural sebze sularının vitamin bakımından zengin olmasıdır. Soslara ve çorbalara sebze suları ekleyin. Ispanak en yararlı sebze sularından biri.

Daha küçük tabaklar ve bardaklar alın

Büyük porsiyon tabaklar daha çok yemenize neden olur, hemen küçültün.

Doyduktan sonra yemeyi bırakın

Doyunca hemen yemeyi bırakın. Japonlar yüzde 80, Çinliler yüzde 70 doyduğunuzda yemeyi bırakmanızı öneriyor. Geleneksel tavsiye; 'Masadan biraz aç kalarak kalk'

Benzin istasyonlarından yiyecek alma

Benzin istasyonlarında hazır, şekerli, tuzlu atıştırmalıklar satılır. Özellikle şekerli içeceklerden uzak durun.

Kendiniz için yemeyin

Yalnızken çok yeriz. Kalabalıkta daha az yiyecekle doyarız. Bunun nedeni yiyecekler değildir, o sırada yemekten alınan toplu haz ile daha az yersiniz.

Big Mac ya da Pringles'ı düşünmeyin

Hazır yiyecekleri aklınızdan çıkarın. Depresyonda olduğunuzda sizi mutlu ettiğini düşünebilirsiniz ancak yiyeceğiniz bittikten sonra üzüntünüz devam etmiyor mu, daha fazla açlık duymuyor musunuz? Uzak durun ya da limit koyun!

Bazılarının aklından çıkarmadığı atıştırma uygulamasını deneyin;'Atıştırmaya hayır, ikinciye hayır, tatlıya hayır'

Sadece bir kereliğine kuralları uygulamayabilirsiniz

Yiyecek konusundaki takıntılarınız mutsuzluğa hatta sağlığınıza mal olabilir. Özel günlerde bu kuralların bazılarını geçici olarak uygulamayabilirsiniz. Zaman zaman birini yapmamak hepsini yapmaktan daha iyidir ve sizi rahatlatır.

'Her şey kontrol altında' sözünü unutmayın. Oscar Wilde: 'Including moderation.'

ALINTIDIR

_________________






Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://taha2007.forum-for-him.com
 
Zayıflatan Yeme Kuralları
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
FORUM HANIMEFENDİLER :: DİYET VE SPOR :: diyet yardımcısı bitkiler-
Buraya geçin: